środa, 20 kwietnia 2011

PRZED TRIDUUM

Kochane, kochani.
Jutro zaczyna się Triduum paschalne, więc będę bardziej podróżować wgłąb siebie i zatrzymam się jak co roku nad Tajemnicą. Wybaczcie zatem, jeśli trochę pomilczę. W całym moim gadulstwie - jest to rzecz jak najbardziej wskazana. Już dzisiaj chcę się z Wami podzielić fragmentem jednego z moich ulubionych wierszy - napisanym przez księdza Twardowskiego. Chcę się z Wami podzielić jajkiem. I życzeniami.




"nie umiem być srebrnym aniołem... ni gorejącym Krzakiem...
tyle Zmartwychwstań już przeszło a serce mam byle jakie...
tyle procesji z dzwonami... tyle już alleluja...
a moja świętość dziurawa na ćwiartce włoska się buja...
wiatr gra mi na kościach mych psalmy jak na koślawej fujarce
żeby choć Papież spojrzał na mnie przez białe swe palce...
żeby choć Matka Boska przez chmur zbite wciąż deski
uśmiech mi Swój zesłała jak ptaszka we mgle niebieskiej...
i wiem gdy łzę swoją trzymam jak złoty kamyk z procy
zrozumie mnie mały Baranek w najcichszej Wielkiej Nocy...
pyszczek położy na ręku sumienia wywróci podszewkę...
serca mojego ocali czerwoną chorągiewkę."


Niech te Święta przyniosą Wam nadzieję z faktu, że każda ciemność się kiedyś kończy, że każde zło zostanie pokonane. Niech to będzie czas dzielenia się miłością jak święconką i wiarą jak chlebem - radosnego świętowania w gronie rodziny i przyjaciół - Wesołego Alleluja!

10 komentarzy:

  1. Tobie też Ewuś spokojnych i rodzinnych Świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewuś, spokojnych i radosnych Świąt! Wiersz niesamowity - nie znałam go i chętnie przeczytałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewo również życzę spokojnych świat w rodzinnym gronie :-) trzeba podładować akumulatorki.. Pozdrawiam słonecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. U Ciebie już całkiem Świątecznie, pozdrawiam również Świątecznie.papa:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewuniu! Wspaniale zcyzenia dla nas przygotowalas! Dziekuje! Tobie rowniez zycze wyjatkowych Swiat!

    OdpowiedzUsuń
  6. Niech radosne Alleluja będzie dla Was ostoją miłości i wiary.
    Niech pogoda ducha towarzyszy Wam w trudzie każdego dnia.
    Wiele szczęścia na co dzień, życzy Anielka...

    OdpowiedzUsuń
  7. przepięknie po prostu. piękny wiersz ks. Twardowskiego - dziękuję, że mi (nam) go przypomniałaś. piękne i wartościowe życzenia. dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ewciu-tego samego i Tobie zycze!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki Ci kochana. Że jesteś.
    Pan Bóg pozwolił mi upaść żebym mogła zobaczyć kim naprawdę jestem.
    Dobrych świąt i tego co potem. Życzę głębokiego nurkowania w siebie i w te wszystkie cuda i tajemnice.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też dziękuję za ten piękny wiersz. Chyba też go nie znałam. Wspaniałych Świąt, Ewuś!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, gdy zostawisz swoją opinię.
Dziękuję :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...